Nová generácia zákazníkov si praje aby ich nakupovanie bolo pohodlné, jednoduché a rýchle. Popredné svetové technologické spoločnosti si to uvedomujú a preto investujú obrovské prostriedky do výskumu a rozvinutia ich vlastných alebo skopírovaných nápadov. Ide o konkurenčný a tvrdý boj, kde sa dominantní hráči neustále viac presadzujú na úkor menších spoločností.
Zaujímam sa o e-commerce a sledujem trendy v rôznych krajinách v USA, Európe a Číne, kde bojujú medzi sebou firmy ako Amazon, Facebook, Google, Apple. Na druhej strane Alibaba, Tencent, Baidu, JD a prednedávnom konečne aj prvá európska technologická superstar Prosus.
Všetko sa zdá nemožné, kým to nie je hotové, povedal Nelson Mandela.
Keď Amazon Go otváral svoj prvý obchod začiatkom roka 2018, tak som bol nadšený úžasným technologickým nápadom “automatizovaný a rýchly nákup”, ktorý poteší každého zákazníka, ktorý už nebude musieť čakať v preplnených supermarketoch aby si nakúpil potraviny a zabezpečil rodinu.
Blíži sa rok 2021, máme koronu, obmedzený pohyb a ešte stale nemáme rozvinutý u nás tento model nakupovania. Škoda, hovorí sa tomu pomalá reflexia na budúce trendy.
Dôvod prečo o tom hovorím sa spája s kľúčovou výhodou menších a stredne veľkých firiem oproti veľkým korporáciám. Pokiaľ má spoločnosť inovatívneho lídra vo vedení, ambiciózny marketingový tím a motivovaných obchodných zástupcov v teréne, ktorí dokážu priniesť vedeniu cenné poznatky z trhu a od vlastných zákazníkov, tak odvaha investovať do nových nápadov vám pomôže presadiť sa na úkor firiem, ktoré to zanedbávajú. Menšie spoločnosti sú viac flexibilné a práve preto dokážu rýchlejšie reagovať na potenciálne príležitosti a budúce trendy.
„Celkový úspech je len nahromadením stoviek, ak nie tisícov pokusov a snáh, ktoré nikto nikdy neocení“ Brian Tracy
Pozrime sa teraz na skutočnosti:
„Veríme, že budúcnosťou nového maloobchodu bude harmonická integrácia online a offline, uviedol Daniel Zhang, generálny riaditeľ spoločnosti Alibaba Group.
Mimochodom mnohými ľuďmi obdivovaná, ale aj nenávidená spoločnosť Amazon ako najväčší internetový predajca na svete bola pred 27r založená Jeff Bezosom, ktorý predával knihy zo svojej malej kancelárii.
V roku 1993 Amazon ešte neexistoval, v roku 1998 Alibaba ešte neexistovala…premýšľajte nad tým.
100% sústredenosť na zákazníka
Jeff Bezos má na poradách stale voľnú jednu stoličku aby spoločne v tíme nikdy nezabudli, čo na ich nápady hovorí potenciálny zákazník.
Chcete objaviť vaše vlastné nápady a posunúť svoj biznis na vyšší level? Využite bezplatnú konzultáciu k službe biznis koučing & mentoring a dohodnite si nezáväzné stretnutie ešte dnes!
Ako biznis kouč a mentor podporujem lídrov v slovenských a českých spoločnostiach aby s odvahou nasledovali svoje ciele. Mojím poslaním je pomáhať ich firmám a obchodníkom dosahovať medzinárodnú úroveň obchodného myslenia.