Kladiete si otázky hneď od začiatku, kde začať a pýtate sa, čo keď príde ďalšia hospodárska kríza alebo aká je vysoká konkurencia v mojej oblasti podnikania?
Podnikanie je rizikové a ľudia uvažujúci o podnikaní majú mnohé otázky a je to správne. Na druhej strane ak by tieto otázky boli prekážkou pre podnikateľov, tak by sa ľudstvo nikdy neposúvalo dopredu a žiadne firmy by nevznikali.
„Neboj sa neúspechu. Obávaj sa šancí, ktoré si zmeškal, pretože si sa o ne nepokúsil.“ — Jack Canfield —
Všetko je len uhoľ pohľadu. Potrebujete si uvedomiť, že neznáme veci vysielajú vášmu mozgu upozornenie – pozor riziko. Byť obozretný je súčasťou ľudského DNA ako jeho inštinkt k prežitiu. Existujú riešenia ako predchádzať rizikám pri podnikaní. Potrebujete si ich spísať a potom venovať všetku energiu a silu tieto riziká zminimalizovať.
Cesta ako si vytvoríte svoju vlastnú budúcnosť je prevziať za svoj život 100% zodpovednosť. Toto je prvé a najdôležitejšie pravidlo úspechu na ktoré nadväzujú tie ďalšie z transformačného programu Pravidlá úspechu od Jacka Canfielda.
Štruktúra ekonomiky sa mení a táto situácia poskytuje jedinečné príležitosti ľuďom, ktorí sa pozerajú vpred a dokážu si predstaviť budúcnosť, nájsť riešenia na súčasné problémy a potreby ľudstva.
Informačná doba nám otvorila neuveriteľné množstvo nových príležitosti. Nemáme hranice ako v minulosti. Jedna z najlepších možností ako zaujať potenciálneho investora je vytvoriť nápad, ktorý bude mať od začiatku európske alebo medzinárodne ambície.
„Vždy snívajte veľké sny. Veľké sny priťahujú veľkých ľudí.“ — Dave Liniger — zakladateľ REMAX
Najdôležitejšie je ísť do akcie a začať sa vzdelávať, pýtať sa priateľov, podnikateľov. Knihy, semináre, programy podnikateľského rozvoja, podnikateľské inkubátory sú dobre rozšírené. Za krátku dobu získate kvalitné know-how, ktoré vám uľahčí nastavenie správneho a efektívneho systému vo vašej firme hneď od začiatku.
Je môj podnikateľský nápad konkurencieschopný, položte si 4 otázky:
Odpovede musia byť zrozumiteľné, konkrétne a úprimné. Opýtajte sa na názor 10 – 20 vašich biznis známych alebo ľudí, ktorí by mohli byť vaši zákazníci. Oni vám nalejú čistého vína!
Využite ďalšiu efektívnu metódu a to službu biznis koučing a mentoring, ktoré vám budú nápomocné z dvoch dôvodov. Kouč vám pomôže objaviť to najlepšie riešenie a skúsený mentor vám poradí z praxe, akých chýb by ste sa mali vyvarovať a zároveň vám poradí ako by to urobil on.
3 užitočné rady ako začať tvoriť podnikateľský nápad:
„Veľké myšlienky priťahujú veľké výsledky. Priemerné myšlienky priťahujú priemerné výsledky.“— Jack Canfield —