Užitočné rady pri tvorbe podnikateľského nápadu

17.2. 2020Michal0

Kladiete si otázky hneď od začiatku, kde začať  a pýtate sa, čo keď príde ďalšia hospodárska kríza alebo aká je vysoká konkurencia v mojej oblasti podnikania?

Podnikanie je rizikové a ľudia uvažujúci o podnikaní majú mnohé otázky a je to správne. Na druhej strane ak by tieto otázky boli prekážkou pre podnikateľov, tak by sa ľudstvo nikdy neposúvalo dopredu a žiadne firmy by nevznikali.

„Neboj sa neúspechu. Obávaj sa šancí, ktoré si zmeškal, pretože si sa o ne nepokúsil.“ — Jack Canfield —

Pozrite sa na to inak, čo nie je rizikové?

  • začať nový vzťah alebo manželstvo
  • chodenie do zamestnania, v ktorom nemám budúcnosť
  • profesionálny šport, kde sa môžem zraniť a mohol by som pokračovať…

Všetko je len uhoľ pohľadu. Potrebujete si uvedomiť, že neznáme veci vysielajú vášmu mozgu upozornenie – pozor riziko. Byť obozretný je súčasťou ľudského DNA ako jeho inštinkt k prežitiu. Existujú riešenia ako predchádzať rizikám pri podnikaní. Potrebujete si ich spísať a potom venovať všetku energiu a silu tieto riziká zminimalizovať.

Cesta ako si vytvoríte svoju vlastnú budúcnosť je prevziať za svoj život 100% zodpovednosť. Toto je prvé a najdôležitejšie pravidlo úspechu na ktoré nadväzujú tie ďalšie z transformačného programu Pravidlá úspechu od Jacka Canfielda.

Prvý krok viete urobiť z domu a popri práci.

Štruktúra ekonomiky sa mení a táto situácia poskytuje jedinečné príležitosti ľuďom, ktorí sa pozerajú vpred a dokážu si predstaviť budúcnosť, nájsť riešenia na súčasné problémy a potreby ľudstva.

Informačná doba nám otvorila neuveriteľné množstvo nových príležitosti. Nemáme hranice ako v minulosti. Jedna z najlepších možností ako zaujať potenciálneho investora je vytvoriť nápad, ktorý bude mať od začiatku európske alebo medzinárodne ambície.

 „Vždy snívajte veľké sny. Veľké sny priťahujú veľkých ľudí.“ — Dave Liniger — zakladateľ REMAX

Najdôležitejšie je ísť do akcie a začať sa vzdelávať, pýtať sa priateľov, podnikateľov. Knihy, semináre, programy podnikateľského rozvoja, podnikateľské inkubátory sú dobre rozšírené. Za krátku dobu získate kvalitné know-how, ktoré vám uľahčí nastavenie správneho a efektívneho systému vo vašej firme hneď od začiatku.

Je môj podnikateľský nápad konkurencieschopný, položte si 4 otázky:

  • aký zákaznícky / spoločenský problém bude produkt riešiť?
  • čo viem urobiť lepšie ako konkurencia?
  • akú pridanú hodnotu prinesie výrobok alebo služba zákazníkovi?
  • bude zákazník chcieť opakovane nakupovať z mojej firmy ?

Odpovede musia byť zrozumiteľné, konkrétne a úprimné. Opýtajte sa na názor 10 – 20 vašich biznis známych alebo ľudí, ktorí by mohli byť vaši zákazníci. Oni vám nalejú čistého vína!

Nepýtajte sa na názory vašich kamarátov, opýtajte sa na názor ľudí z prostredia biznisu.

biznis mentoring - podnikateľský nápad

Využite ďalšiu efektívnu metódu a to službu biznis koučing a mentoring, ktoré vám budú nápomocné z dvoch dôvodov. Kouč vám pomôže objaviť to najlepšie riešenie a skúsený mentor vám poradí z praxe, akých chýb by ste sa mali vyvarovať a zároveň vám poradí ako by to urobil on.

3 užitočné rady ako začať tvoriť podnikateľský nápad:

  1. Nedávajte si obmedzenia, predstavte si, čo by ste mohli robiť, ak máte k dispozícii 1 milión.  Čo by ste priniesli komunite, vášmu mestu, našej krajine? Čo by vás najviac napĺňalo do tej miery, že by ste tým žili od rána do večera, 7 dní v týždni.
  1. Ak objavíte podnikateľský nápad, z ktorého budete celý bez seba, začnite na ňom intenzívne pracovať a zapisovať si všetky myšlienky.
  1. Peniaze na začiatku neriešte, pretože tie starosti by zabili potenciál a myšlienky, ktorým potrebujete nechať voľný priebeh. Pamätajte, ak máte výnimočný nápad, investorov získate.

„Veľké myšlienky priťahujú veľké výsledky. Priemerné myšlienky priťahujú priemerné výsledky.“Jack Canfield

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len na účely vyriešenia vášho dotazu. Zásady spracovania osobných údajov